duminică, 27 august 2017

Radio cu RDA5807, TFT 1,44"

Este o adaptare dupa testele lui Nicu
La vremea cind am facut acest experiment nu aveam la indemina nici un display de Nokia. Imi placuse ideea de a memora pozitia volumului si ultimul post de radio, si m-am hotarit sa-l adaptez pe un alt tip de display.
Aveam  display-uri TFT color de 1,44" rosii si negre. La teste nu am gasit nici o diferenta intre ele, functionind foarte bine si unul si celalalt (posibil sa fie si nu le-am descoperit eu).
Problema era ca biblioteca folosita imi scotea imaginea de pe display, In final am gasit ce modificari trebuie facute pentru a functiona corect si pe acest display de 1,44". Pe 1,8" cu acelasi controler ILI9163 functioneaza ok. Arhiva cu biblioteca modicata este aici. Nu mai gasesc in acest moment link-ul unde am citit despre modificare.

Proiectul initial pare sa fie al unui spaniol, preluat de un rus, apoi adaptata memorarea de catre Nicu Florica . Dupa ceva  studiu codul mi-a iesit ca aici.
RDS-ul initial nu am reusit sa-l afisez pe TFT.
Eu am adaugat afisarea RDS-ului pe care am adaptat-o dupa un exemplu de aici. La teste am renuntat la afisarea orei care se pare ca la noi nu este setata corect. De fapt nu am gasit nici un post de radio care sa aiba ora actualizata.

Arduino nano este alimentat la 3,3V printr-un modul step-down, iar sub display are un modul amplificator cu PAM8403 care s-a dovedit destul de puternic la 3,3V. Potentiometrul l-am pus pentru ca la volum zero nu face mute. In poza este alimentat de la incarcatorul de telefon.
La teste s-a dovedit suficient de stabil, desi ca antena am folosit doar un fir circa jumatate de metru.

Schema este similara cu cea folosita de cei trei, iar conectarea display-ului la arduino este comentata la inceputul codului.
//CS - D10
//DC (A0)- D8
//RST -D9
//SCK -13
//SDA -11 
//LED, VCC -3,3V
//butoane A0
//sda radioA4
//scl radio A5

 Codul este destul de stufos si a fost greoaie fixarea informatiilor, motiv pentru care a iesit foarte colorat pentru a putea urmari usor modificarile facute.

Varianta de test arata ca mai jos:



Un comentariu:

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...