sâmbătă, 26 august 2017

Sursa reglabila adaptata din sursa PC cu TL494

Sursa reglabila adaptata din sursa PC cu TL494

Din discutiile cu Nicu Florica si citeva informatii furnizate m-am hotarit sa transform o sursa de pc in sursa de laborator.
Informatiile de baza le-am gasit aici si aici.
Am reusit sa gasesc o sursa defecta ce avea condensatori explodati si folosea TL494.
Am inceput prin a identifica si elimina componentele conform schemei:
La eliminare trebuie identificate cu atentie componentele aferente lui T3 pentru ca acesta furnizeaza 5 si 12V din acest 12V se va alimenta ventilatorul de racire iar din 5V se va alimenta si placuta cu Arduino
Initial am facut teste in "aer":


Nu am gasit valorile rezistentelor din divizorul ce furniza referinta de 1V pe pinul 2 al circuitului, si am folosit un semireglabil de 10k. 
La transformatorul T3 nu am eliminat decit condensatorii electrolitici si pe infasurarea de 12V am lipit un condensator de 4700/35V.
Astfel am observat ca reglind o referinta de 1,6V tensiunea de iesire variaza de la 1,3V-28V. In aceasta situatie nu am mai facut modificarea din schema, ci am lasat dioda dubla care deja era montata pe radiator. Situatia mi-a convenit de minune pentru ca nu aveam la indemina puntea sugerata de italian.
Spre final am mai pus inca un condensator de 4700 si bobina L2. Cu un singur condensator apare riplu la consum de peste 4A.
Fiind toate OK am finalizat modificarile facute.


Acum trebuia sa rezolv problema afisarii curentului si tensiunii, si termostatarea incintei. Sursa de inspiratie a fost tot materialul publicat de Nicu.
Din cauza carcasei nu am gasit loc de montaj pentru un LCD 16x2, si am folosit unul 8x2 care era luat mai demult de pe aliexpress. Trebuia sa gasesc loc si la cei 2 potentiometri de reglaj , placa de arduino ce o aveam disponibila, si loc de racire la cele 3 rezistente de 0.2Ohm  care dau informatiile despre curentul de iesire.
Si aici a trebuit sa adaptez informatiile de la Nicu la situatia mea. Am folosit partea de masuratoare utilizata de el:
Mai departe am folosit un LM35 pentru masurarea tensiunii, iar la comanda ventilatorului un 2N2222, care era suficient pentru ventilatorul existent pe carcasa sursei. Detaliile se pot vedea din codul de aici.
Spre final am decupat cutia si a iesit ca mai jos:






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...