miercuri, 8 noiembrie 2017

Ardutester

Inspirat de o postare pe facebook  a lui Nicu si la rugaciunea unui amic ce dorea un tester super ieftin pentru identificat rapid tranzistori, am facut  probe la testerul cu arduino aparut pe un forum rusesc. 
Codul testat de mine este de aici la care eu am modificat pentru un LCD 16x2 cu I2C , iar codul adaptat de mine aici.
Firele arata cam asa:
Schema este ca mai jos:

Intii am incercat sa gasesc cite 3 rezistente de 680Ohm si 470KOhm cit mai apropiate ca valoare, dupa care am cautat liniile :

#define R_L_VAL 6800 // standard value 680 Ohm, multiplied by 10 for 0.1 Ohm resolution
//#define R_L_VAL 6620 // this will be define a 662 Ohm
#define R_H_VAL 47000 // standard value 470000 Ohm, multiplied by 10, divided by 100
//#define R_H_VAL 49500 // this will be define a 495000 Ohm, divided by 100

iar aici inlocuit cu valorile folosite de mine (662 si 495K).

Am procedat apoi la teste comparind ce arata multimetrul, testerul chinezesc ce se vede in poza si testerul cu arduino preluat de pe forumul rusesc.

Concluzii :
  • rezistentele masurate sint OK pina la valori apropiate de 5 Ohm, (sub 5 indica eronat)
  • tranzistorii si diodele testate s-au identificat corect
  • inductantele dau valori diferite dar foarte apropiate
  • condensatorii ceramici sint ok doar intre 2-3 sau 1-2, pe 1-3 e diferita valoara dar foarte apropiata
  • condensatorii electrolitici dau valori aleatorii indiferent intre care pini masor (am avut grija sa-i descarc inainte de fiecare masurare)





Tot pe forum am mai gasit o alta versiune ce foloseste display nokia5110 si display oled I2C
Am testat doar versiunea cu display Nokia in speranta ca va avea simboluri grafice. La versiune pe oled am rasfoit doar codul si am observat ca e similar cu nokia 5110 avind doar adaptarile specifice oled-ului.
Dar afisarea este tot in mod text, iar la partea de limba engleza nu afiseaza corect simbolul omega. Insa lipsind simbolurile grafice am renuntat repede. Partea de afisare se poate remedia folosind bibliotecile ce se gasesc in arhiva.

Un comentariu:

  1. un gran proyecto el tuyo, lo implementare para hacer un reloj el cual podra testear los componentes electronico, yo uso una pantalla I2C el cual no me funciona con tu ultimo codigo, asi que tuve que usar uno anterior, y tambien tiene algunas fallas al testear capacitores pero aun asi es algo muy sorprendente todo lo que hiciste, eres todo un genio, me encantaria que continues con tu proyecto, tu proyecto es uno de los mas sorprendenstes que vi,un saludo desde Perú

    RăspundețiȘtergere

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...