joi, 12 decembrie 2019

Sursa in comutatie cu THX203H - 3,3V/3A

De curând au sosit din China mai multe circuite THX203H pe care le luasem pentru a repara niște alimentatoare defecte. Deși prețul circuitului este în jur de 1 cent, acesta are în el tot ce trebuie și necesită foarte puține componente exterioare.
Schema tipică din datasheet (pagina 12) este:
Cum am foarte multe plăci defecte de la surse ATX m-am hotărât să refolosesc transformatoarele care sunt gata bobinate, așa că am extras de pe o placă transformatorul responsabil cu tensiunea de 5V permanentă (firul violet) și am notat pinii acestuia (din nefericire am descoperit 4 tipuri de transformatoare ca dimensiune și tip de legături a bobinelor la pini).
Realizarea pe o placă de test arată ca mai jos:
De fapt, ideea realizării acestor surse este de a le folosi la alimentarea modulelor cu ESP8266, eliminând astfel un modul step-down.
La teste s-a comportat foarte bine. R1 influențează soft-start-ul. Curentul maxim de ieșire este dat de rezistența (R3//R4) din pinul 6 al circuitului, trebuie avut grijă să nu se depășească 18W care este puterea maximă admisă pe circuit. Cu 3 rezistențe de 4,7Ohm (astea le aveam mai aproape) în paralel la 3V, curentul maxim este limitat la aproape 3A. La 2A după circa 2 ore, toate componentele erau reci, deși alimentatoarele reparate sunt destul de calde în funcționare. Dacă se insistă cu scurt pe ieșire, circuitul integrat devine călduț, asta și din cauză că nu am putut să-i asigur pe placa de test răcirea recomandată în datasheet.

O altă utilizare custom:
Mai jos este realizat un cablaj imprimat unde am folosit un transformator recuperat de la o imprimantă defectă, deoarece pe lângă 5V am nevoie și de o tensiune de circa 45V pentru un display  VFD.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...