joi, 25 martie 2021

Radio cu RDA5807 cu LCD grafic

 La sugestia unei cunoștințe am testat un radio cu RDA5807 cu codul unui rus , cu scopul de a-l adapta pentru display mai mare.

Acesta a realizat proiectul pe un OLED ce mie nu-mi place datorită duratei mici de viata. Acesta a prevăzut în cod stingerea ecranului, dar am preferat să folosesc un LCD căruia i-am anulat stingerea denumit amber-gold cu chip ST7565 prezentat la un proiect anterior.

Schema de conexiuni originală cu OLED este:


După ce am modificat codul (care se află pe github) cu afișare în engleza mi-a ieșit așa: Eu am folosit tot un arduino mini dar alimentat la 3,3V pentru a nu mai folosi un adaptor de nivel pentru RDA5807. Rusul nu folosește însa cu ani in urmî s-a dovedit că dacă pinii I2C ai lui RDA5807 sunt puși la nivele de 5V acesta se defectează dupa un timp.


Deoarece s-a folosit lib-ul U8glib modificările pentru alt display au fost simple. Conexiunile sunt conform definiției ce o înlocuiește pe cea a OLED-ului:

U8GLIB_NHD_C12864 u8g(13, 11, 10, 9, 8);  // SPI Com: SCK = 13, MOSI = 11, CS = 10, A0 = 9, RST = 8

și am testat cu două LCD-uri:

Cu amber-gold

și cu unul similar dar ceva mai mare, prezentat și acesta într-un articol anterior:

Butoanele reacționează foarte bine, iar meniul acoperă toate funcționalitățile lui RDA5807 mai puțin RDS care deocamdată nu ne interesează. 


3 comentarii:

  1. Buna seara, m-ati facut curios cu durata de viata a afisajelor tip OLED...am dat cautare pe motor G. dar nu prea m-a lamurit...puteti sa puneti un link bine documentat? Multumesc anticipat! Cu stima, Danut Darauta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa o perioada de timp oled-ul "memoreaza" pixelii statici si 'uita" sa-i mai stinga. Ceva similar cu vechile monitoare monocrome unde caracterele statice ramineau pe ecran.
      Asta e si motivul pentru care rusul in codul lui (de unde m-am inspirat) stinge display-ul dupa citeva secunde.

      Ștergere

Stabilizator reglabil 14V/1A de la 50V-300V cu IR2153

 Cu mult timp în urma am testat un stabilizator în comutație, reglabil cu IR2153 conform notei de aplicație din datasheet. Am reluat din nou...