marți, 3 ianuarie 2023

SMPS FORWARD 60V/5A

 Am construit câteva surse în comutație  pe topologie forward pentru a alimenta un încărcător de acumulatori (originalul a explodat la propriu) și pentru câteva module chinezesti de sursă. Am ales topologia obligat de miezurile recuperate, în plus doream ieșirea stabilizată. Ideea am mai prezentat-o într-un articol precedent, însă aici am modificat schema astfel:

Transformatorul și majoritatea componentelor sunt recuperate din niște surse de copiator, transformatorul  trebuind rebobinat astfel:
La transformator am bobinat prima dată înfășurarea de demagnetizare, apoi jumătate de primar, secundarele (am mai adăugat o înfășurare de 12V pentru ventilator), a doua jumătate de primar, iar la final cele 4 spire pentru înfășurarea aditională, cea care asigură alimentarea lui UC3845.
Programul de calcul este în onedrive.
Montajul a fost dimensionat să încapă într-o carcasă de la sursele ATX:
Traseele de forță în final au fost dublate cu fire de cupru recuperate de la un cablu UTP.
Teste pe sarcina electronică:

Update 12-mai-2023
Un alt layout dar pentru 38V/6A
Înfășurarea adițională nu a mai încăput, motiv pentru care i-am atașat un modul 230ca/12Vcc/1A pentru alimentarea lui UC3845.


Cu albastru sunt impulsurile în grila MOS-ului, iar cu galben în drenă.
Teste:

Desenul cablajului este în onedrive










 

9 comentarii:

  1. Va admir munca si faptul ca impartasiti aceste lucruri cu noi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Aceasta topologie pote fi folosita pt putere mai mare?
    As dori sa incerc pt un amplificator audio care necesita 2×50v si 5a,sar preta o astfef de sursa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am facut si citeva din astea, sunt in alt post anterior/: https://vlad-gheorghe.blogspot.com/2020/10/smps-forward-2x25v5a-2x12v1a.html

      Ștergere
  3. Buna ziua!
    Vreau să-ți spun că sunt un mare admirator al muncii tale!

    Vreau să știu dacă se poate obține 60V și 20A?

    RăspundețiȘtergere
  4. Teoretic, se poate, dar trebuie abuzat de un ceion si o foaie de hirtie si facut calcule iar apoi de adaptat cu ce gaseste la TME, FARNEL, MOUSER, etc

    RăspundețiȘtergere
  5. Va fi folosit într-un convertor DC/DC, care furnizează 60V/20A la ieșire!
    Ce trebuie modificat pentru a obține această putere?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Transformator, MOS, rezistor de protectie, snubber (calculat, vizionat cu osciloscopul, eventual ajustat), si elementele din feedback recalculate.

      Ștergere
  6. Care este transformatorul ideal pentru +/- 1200W putere?

    Convertorul DC/DC are protecție

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cind voi mai gasi un pic de timp liber voi reface calculele pentru 1200W si pe pun aici.

      Ștergere

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...