joi, 14 septembrie 2023

Amplificator simplu cu MOS

 Am realizat de test un amplificator cu tranzistori MOS preluat de pe un blog extern care are niște rezultate excepționale.

Schema de bază este:

Varianta mea este cu doar o pereche de tranzistori pe ieșire și va fi alimentată la 2x30V. Pe blogul extern de unde am preluat schema există  și două veriuni de cablaj pentru 2 respectiv 4 perechi de tranzistori. Pe intrarea de semnal pus 2 condensatori de 100μF cu +urile înseriate. R12=6k8, R13=680.
Cablajul meu este în onedrive.
Eu am folosit un radiator recuperat de la o placa video defectă, și a ieșit așa:
Funcționează fără nici un reglaj, inițial curentul de mers în gol este de 80mA iar după ce se încălzeste coboară la 34mA
Pentru izolarea tranzistorilor de radiator am folosit o bandă dublu adezivă cu transfer termic, iar apoi șuruburi de rigidizare. La putere maximă pe 8Ω radiatorul meu nu necesita ventilație, pe sarcina de 4Ω s-a încălzit destul de bine și s-a impus un pic de ventilație.

Puterea maximă obținută la 2x30V pe o sarcină de 8Ω cu o intrare sinusoidală la 1KHz la 1,26Vvv se vede mai jos:
Răspunsul la 20KHz:


la 10KHz:

la 100Hz

la 1KHz

la 10Hz








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Stabilizator reglabil 14V/1A de la 50V-300V cu IR2153

 Cu mult timp în urma am testat un stabilizator în comutație, reglabil cu IR2153 conform notei de aplicație din datasheet. Am reluat din nou...