duminică, 8 octombrie 2017

Ceas cu reglaj, temperatura si umiditate cu attiny85

Am reluat proiectul de aici cu Attiny85 DIGISPARK si i-am adaugat si un senzor DHT11.
 Pentru reglaj am folosit pinul reset care este utilizabil ca analogRead pentru tensiuni mai mari de 2,5V. Fiindu-mi lene sa calculez un divizor cu rezistente, am pus 2 semireglabili de 1K intre +5V si masa iar pe mijlocul lor am reglat 3V (valoarea citita este 647), respectiv 4,5V (valoare citita 968).
Ca RTC in acest caz am folosit un DS1307, functioneaza si cu DS3231 fara nici o modificare la cod.
Codul este aici si sint comentate legaturile.
Avind bucla de afisare :
for (int pp=20; pp>0; pp--)
este un pic enervant  inceputul reglajului orei si minutelor, deoarece la fiecare 20 secunde va afisa temperatura si umiditatea, dar in felul acesta am folosit la maxim dotarea hard/soft a lui Attiny 85.
Reglajul odata efectuat teoretic nu mai este necesar decit la schimbarea orei de iarna sau primavara.
Am incercat initial sa blochez bucla pe perioada reglajului, insa codul depaseste memoria lui Attiny.
Schema este aici
citeva poze mai jos:
Temperatura
Umiditatea




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...