marți, 3 octombrie 2017

Ceas cu afisare pe Nokia si reglaj

Am revenit la un proiect mai vechi  ce mi-a placut la acea vreme, inspirat de aici, si i-am adaptat reglaj manual pentru data si ora dupa modelul lui Nicu, folosind un encoder pentru a fi mai usor de bagat intr-o cutie. Cutia va fi de la un ceas cu lcd defect similar cu cel de aici.
Arata ca in imaginile de mai jos:
Modul de conectare se poate deduce din cod .
 La o apasare lunga pe butonul encoderului se trece in modul reglare, apoi rotind dreapta stinga se ajusteaza valorile. Ca sa iesiti de modul reglare trebuie parcursi toti pasii dupa care revine in display-ul principal.


Codul din faza aceasta este pe github. I-am mai adugat niste zerouri la minutele si secundele <10 pentru ca era cuidata afisarea.

Deoarece nu era vizibil pe timp de noapte i-am adaugat un fotorezistor pe A2 legat la Vcc, A2 este legat la masa printr-un rezistor de 470ohm. pe pinul D5 (PWM)  am conectat led-ul lui Nokia(pinul BL), si l-am facut ca la intuneric sa aprinda un pic acest led cit sa faca vizibil display-ul.
Intuneric simulat cu capacul de la stilou:


In plus am mai adaugat o functie astfel ca la o apasare scurta pe encoder sa afiseze timp de 2 secunde doar temperatura si umiditatea, cu caractere mari pe ecran iluminat. La apasare lunga va intra in modul reglaj.

Codul este tot pe github.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...