duminică, 24 mai 2020

Invertor step-up cu TL494 de la12Vcc la 55V-170Vcc cu transformator de ATX nemodificat

Având nevoie uneori de tensiuni ridicate, am construit un invertor de la 12Vcc la 55Vcc-170Vcc.
Proiectul nu-mi aparține, el este preluat de pe PCBWAY unde este fabricat și cablajul meu, și sunt și detalii de construcție.

Eu am folosit un transformator recuperat de la o sursa ATX și l-am alimentat pe înfășurarea de 5V. A trebuit să-l "plantez" pe dos fixat cu banda dublu adezivă pentru că nu se potriveau pinii.
Plaja de reglaj este între 55V și 170V la un curent de circa 2,5A. Mai sus nu m-am dus pentru că diodele de pe puntea de ieșire sunt la 3A . Pe ieșire filtrajul este de 680micro/200V.
Tensiunea maximă
Tensiunea minimă

Curent consumat la 168V pe un bec de 60W
Dacă se modifică PCB-ul și se foloseste și mediana primarului cu adăugarea a înca doi condensatori de filtraj, se poate obține tensiune simetrică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...