marți, 12 septembrie 2017

Ceas cu alarma si reglaj cu arduino micro, DS3231, UTFT

Am gasit un alt proiect mai vechi adaptat dupa articolul lui Nicu Florica.
La acea vreme aveam mai multe display-uri cu ILI9225-240/320, la care nu am gasit un library finalizat. Asa ca am folosit UTFT, care e cumva universala, avind o gama variata de display-uri ce le poate adresa, dar are un mod diferit de programare. Asa ca am adaptat codul la aceasta biblioteca. 

Cerinta era ca orele sa fie afisate cu un font de tipul 7 segmente. Singurele poze din faza de teste sint mai jos.

Acesta foloseste  senzorul intern al lui DS3231, pentru afisarea  temperaturii. 
A  fost casetat intre 2 placi de plastic transparent si avea suficient spatiu de ventilatie pentru a lua o temperatura corecta.
La "caseta" m-am inspirat de aici, dar nu mai am pozele respective.


Codul si biblioteca se afla pe github, iar ideea este ca trebuie copiat fontul SevenSegNumFontPlusPlus.c in acealasi folder cu _9225-alarm-ds3132-nicu-utft.ino si apoi se compileaza. Pe github am arhivat si biblioteca utilizata de mine  fiind singura care a mers cu ILI9225. Ulterior am testat si cu alte display-uri SPI ( cele ce au 5 pini de conectare, DC, CS, RST, MOSI, SCK) si au functionat si cu un UTFT mai nou.

2 comentarii:

  1. Hi Vlad, first of all, thanks for sharing your projects, which I find very interesting.
    Is it possible to adapt your sketch to a 240x320 ILI9341 Display? What should be changed in the code? Thanks

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://vlad-gheorghe.blogspot.com/2017/09/ceas-cu-alarma-si-termometru-cu-arduino.html

      Ștergere

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...