duminică, 27 august 2017

Termometru ATTINY85 Digispark

Aveam mai multe module cu ATTINY85 de la Digispark si m-am hotarit sa fac un termometru cu DHT11 si afisare pe un display cu TM1637
Dupa o scurta documentare descpre placa de dezvoltare am ajuns la tutorialul lor de aici . Am urmat pasii de acolo si am instalat driver-ul de aici .
La Arduino IDE a aparut urmatoarea situatie:
Aici a aparut un alt programator dupa instalarea driver-ului.
 Aici a aparut si placa mea

M-am jucat un pic cu aprins LED-uri ca sa ma obisnuies cu modul de progrmare. Aici ideea este ca dupa editarea codului, se compileaza de test, se da upload fara a conecta placa la USB
Doar dupa ce apare mesajul de mai sus se conecteaza si placa la USB, va apare mesajul de ok cind termina si se mai asteapta cca 10 secunde dupa care se poate deconecta.
Am incercat si programarea cu circuitul realizat, si din 4-5 incercari merge o data. Pinii PB4 si PB3 sint conectati la USB in timpul programarii, iar daca schema utilizata ii foloseste se pare ca ceva nu-i place. In aceasta situatie am preferat sa scot placa din breadboard, s-o programez si apoi s-o atasez la loc in breadboard.

Acum ca am vazut cum se lucreaza, am folosit biblioteca si codul lui Nicu la care am adaptat modul de conectare conform schemei de aici si a rezultat codul de aici. Pentru DHT11 am folosit biblioteca de aici
Am avut placuta surpriza de a se compila fara erori, asa ca am incarcat codul. Dupa conectarea placutei pe breadboard chiar a functionat:

Testat  si cu un simplu  ATTINY85


4 comentarii:

  1. ATTINY85 Digispark Thermometer
    Hello Vlad Gheorghe could you send me the code to set up this circuit to my email pascualpalacios525@gmail.com.

    RăspundețiȘtergere
  2. Gracias por mandarme el sketch , podrías modificar el código para que marque la temperatura con el numero decimal ejemplo 25,7C .
    Me lo puedes mandar a mi correo ??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. For the ambient temperature measured with DHT11 to show the value in decimals is somehow exaggerated. I don't even think the lib used there can show decimals.

      Ștergere

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...