luni, 23 septembrie 2019

Statie meteo cu Esp8266 pe TFT 2,8 240X320 ILI9341

Am testat funcționarea unei stații meteo pe display TFT cu rezoluția de 240x320 ce are ca driver ILI9341 legat la un  ESP8266. Sursa de inspirație a fost https://www.instructables.com/id/ESP8266-Colored-Weather-Station/ .
Mai multe detalii se găsesc pe site-ul de inspirație, iar mai departe fac doar un rezumat scurt.
TFT-ul la ESP8266 l-am legat astfel:
CS-GPIO5, RST-RST, DC-GPIO16, MOSI-GPIO13, SCK-GPIO14, LED-+3,3V, MISO-GPIO12
Partea de touch am lasat-o deocamdata în aer, iar LED-ul TFT-ului l-am legat direct la +3,3V 
Definițiile pentru DC și CS le-am pus direct aici în tab-ul principal:
ILI9341_SPI tft = ILI9341_SPI(5, 16); pentru că nu a vrut să le ia din settings.h.
Apoi mi-am facut un cont free pentru a obține un api_key pentru  meteo: https://docs.thingpulse.com/how-tos/openweathermap-key/ , iar aici am căutat ID-ul pentru Iași: https://openweathermap.org/city/675810. În linia 65 de la settings.h am modificat :
#define UTC_OFFSET +1
înlocuind 1 cu 2 pentru a obține ora României.
Tot aici, în liniile:
#define WIFI_SSID "your-ssid"
#define WIFI_PASS "your-wifi-password" 
am trecut setările mele de wifi.
Apoi am început să caut lib-urile necesare. Pe github am pus o arhiva ce contine folderul Arduino cu codul si lib-urile necesare, folosite de mine. Practic trebuie redenumit dosarul curent, și copiat conținutul arhivei în locul acestuia. În poza de mai jos este screen-ul de la macbook unde am testat din nou proiectul, verificând astfel daca nu mi-a scăpat ceva la arhivarea de pe Ubuntu.

După compilarea finală  a ieșit ca mai jos:

Un comentariu:

  1. Salut.Am realizat montajul dar cred ca este o problema cu api_key de la openweathermap.org deoarece nu arata prognoza decit pt urmatoarea zi si atit.Am cont free exact cum ai spus in tutorial.Am mai facut un montaj cu esp8266 si ssd1306 dar ala arata prognoza pe trei zile cu acelas api_key.
    Unde am gresit?
    Multumesc si felicitari pt seit si munca depusa.

    RăspundețiȘtergere

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...